Moeder ontdekt X-rated vondst op kinderafdeling: leuk cadeautje, tot je het omdraait

Moeder ontdekt X-rated vondst op kinderafdeling: leuk cadeautje, tot je het omdraait

Soms kom je tijdens het winkelen iets tegen waardoor je even twee keer moet kijken. Dat overkwam Kristy* onlangs bij Kmart in Rotterdam. Op het eerste gezicht vond ze een schattige douchefoam met badspons-set in de kinderafdeling — ideaal, dacht ze nog, als kleinigheidje. Maar zodra ze de verpakking omdraaide, maakte haar hersenen even een onverwachte sprong.

“Pas op als je ‘m omdraait”

Op de foto die Kristy deelde in een goedlopende Facebook-groep zie je het setje: de ‘Whip It Up Whipped Shower Foam & Bath Sponge – Very Cherry’ voor €10. Fans van schattige frutsels zullen direct wegsmelten bij het kersen-ontwerp — rood en roze, vrolijk en onschuldig.

Totdat je dus de achterkant bekijkt… want plotseling lijkt die kers verdacht veel op, tsja, een fallisch symbool. Het is bijna knap hoe je een spons zowel fruitig als licht ongemakkelijk kunt ontwerpen. Voor veel mensen bleef het niet bij glimlachen; Kristy’s post ging al snel viraal in de groep ‘Hacks & Decor Nederland’.

Het internet gniffelt — reacties vliegen binnen

Sommigen twijfelen of dit toeval is. “Dit hebben ze dus expres gedaan, toch?” vraagt een van de leden zich hardop af. Een ander reageert nuchter: “Ze weten precies wat ze doen bij die inkoopafdeling.” En eerlijk — als je kijkt naar de ‘Whip It Up’-crème waar de set mee wordt geleverd, zou het zomaar kunnen.

Humor blijkt universeel: “Geen klachten hier! 😅” grapt iemand, terwijl een ander zich afvraagt hoeveel ‘Karens’ (bekende term voor boze klagers) het product alweer uit de schappen willen laten halen. Zulke reacties — typisch voor Nederlandse directheid.

Van viral meme tot cadeautip?

Niet iedereen schrikt terug. Integendeel: de creatievelingen in de groep zien er de lol wel van in. “Ik haal er eentje voor mijn moeder én mijn schoonmoeder!” onthult een vrouw doodleuk. Iemand anders: “Perfect cadeau voor de juf van mijn kinderen — kunnen ze er nog om lachen ook.” En er zijn nóg praktischer ideeën: “Ideaal voor Secret Santa op het werk.” Eén iemand kon het niet laten en grapte: “Iemand had het over een ‘opvul-cadeautje’ in de kerstsok… 😉”

Doe er je voordeel mee — of niet

Wat leren we hier nou van? Allereerst: kijk altijd even goed naar wat je koopt voor kinderen — soms zijn ontwerpen in de praktijk nét wat anders dan bedoeld. Aan de andere kant, laten we de humor er ook vooral van inzien. Een beetje gekkigheid op z’n tijd vinden wij in Nederland wel kunnen — zeker als het draait om onschuldige spulletjes in de winkel.

Dus: een onbedoelde marketingstunt of gewoon een blunder? In elk geval hebben we er met z’n allen weer smakelijk om kunnen lachen. En dat mag ook wel eens in 2025, toch?

Verspreid de liefde