Man krijgt boodschappen van €170 thuisbezorgd – met een smerige verrassing in de tas

Man krijgt boodschappen van €170 thuisbezorgd – met een smerige verrassing in de tas

U rekent netjes €170 af voor uw online boodschappen, maar wat krijgt u thuisbezorgd? Een flinke portie walging – precies dat overkwam Phil Smith (59) uit Blackburn. Tijdens het uitpakken van zijn bestelling kwam er namelijk ineens een grote hoeveelheid uitwerpselen tevoorschijn tussen de boodschappentassen.

“Opeens viel er overal poep uit. Ik was compleet in shock. Wat ís dit in hemelsnaam?” vertelt Phil aan het Britse persbureau SWNS.

Alsof dat nog niet genoeg was – in een andere tas ontdekte hij ook nog diarree. Uitgerekend bij ‘Iceland’, een bekende Britse supermarktketen, bestelde Phil normaal met een gerust hart, maar deze ‘bezorgmissers’ zorgen ervoor dat hij er voorlopig geen boodschappen meer doet.

“Er zijn gewoon geen woorden voor zoiets. Als ik graag onder de stront wilde zitten, had ik me wel opgegeven voor ‘Wie is de Mol?’” aldus een nog altijd verbijsterde Phil. (ja, wij moesten ook even bijkomen van deze beeldspraak)

Klantenservice van Iceland doet lauw over klacht

Woedend belde Phil de klantenservice op. De medewerker leek niet bepaald onder de indruk en bood eerst alleen winkeltegoed aan. Phil: “Ik weigerde een vervangend product – die troep wil ik niet nog eens tegenkomen. Ze moesten de hele bestelling gewoon ophalen.” Maar pas na een paar dagen en heel wat achteraanbellen kreeg hij daadwerkelijk zijn geld terug.

Gezondheidsinspectie ingeschakeld

Dit soort incidenten zijn niet alleen goor, maar kunnen ook gevaarlijk zijn. Phil heeft de lokale gezondheidsinspectie op de hoogte gebracht, zodat het filiaal van Iceland in Blackburn onderzocht wordt. De supermarktketen onderzoekt de zaak inmiddels. Een goed moment om na te denken over voedselveiligheid bij online boodschappen in Nederland – hopelijk gebeurt hier zoiets niet bij Albert Heijn of Picnic. Maar zeg nooit nooit in 2025.

Niet het eerste bizarre bezorgdrama

Zulke missers blijken overigens vaker voor te komen. Afgelopen winter kreeg een man in Brooklyn zomaar het as van een onbekende per post geleverd. En op TikTok ging een Nederlandse gebruiker viraal met een paar ‘nieuwe’ schoenen – keurig bezorgd, alleen al keihard gedragen én modderig. Tja, zelfs in het tijdperk van razendsnelle bezorging blijf je soms achter met een verrassing die je liever niet wilt.

Wat te doen bij tegenvallende bezorgingen?

  • Bewaart u altijd de originele verpakking – maak meteen foto’s van verdachte inhoud.
  • Neem direct contact op met de klantenservice. Houd ordernummers paraat.
  • Laat u niet afschepen met alleen tegoed als het echt om voedselveiligheid of viezigheid gaat.
  • Bij serieuze incidenten: schakel de voedsel- of gezondheidsautoriteit in (zoals de NVWA in Nederland).

Heel eerlijk – we letten allemaal wel op aanbiedingen en gemak van bezorgen, maar zo’n bizarre bezorging wil niemand. Nooit gedacht dat je bij je avondeten tóch nog verrast kon worden…

Verspreid de liefde