Bikini-barista slaat ruit klant in met hamer na ruzie over dure koffie

Bikini-barista slaat ruit klant in met hamer na ruzie over dure koffie

In Zuid-Seattle is de spanning flink opgelopen bij een drive-thru koffietentje: een barista in bikini heeft met een hamer de voorruit van een auto ingeslagen nadat een klant haar bekogelde met een dure koffie. En ja — de reacties online zijn uitgesproken.

Ophef om prijzige koffie mondt uit in chaos

Emma Lee (23) werkt bij A Taste of Heaven Espresso, een populair koffietentje waar je vanaf je fiets — of auto — koffie kunt scoren. Op bewakingsbeelden is te zien hoe ze tijdens een verhitte discussie achter de toonbank grijpt naar een hamer. De aanleiding? De klant bestelde een 900 ml-koel koffie plus een medium water: samen goed voor €22. Een flink bedrag — en blijkbaar het breekpunt voor deze vaste klant.

Volgens Lee begon de klant te schreeuwen over de prijs, spuugde hij naar haar én probeerde het raam naar binnen te wrikken. toen gooide hij plots het ijskoude drankje recht in haar gezicht. “Toen zei hij ook nog: ‘Niemand gaat je missen’,” vertelt Emma aan lokale zender FOX 13. “Op dat moment voelde ik me gewoon onveilig.”

Barista slaat terug – letterlijk

Toen de klant uitstapte en het raam bleef bestoken, besloot Lee dat genoeg genoeg was: ze sloeg met een hamer de voorruit van zijn auto aan gruzelementen.

Niet bepaald hoe je je ochtend in Zuid-Seattle voorstelt — maar volgens Emma was het pure zelfverdediging.

De barista klaagde de man vervolgens aan voor mishandeling. Omgekeerd kan de klant haar voor de kosten van de ruit aanklagen — bureaucratie, weet je wel. De prijzen van de koffie-zaak staan overigens duidelijk vermeld. Emma: “Het argument dat hij opgelicht werd, houdt geen stand.”

Discussie op social media: heldendaad of niet?

Op Instagram deelde Emma beelden van het incident. Daar barstte meteen de discussie los: velen steunen haar actie — “Eindelijk iemand die voor zichzelf opkomt!” — terwijl anderen haar gedrag veroordelen. Zo schreef iemand: “Ik liet het aan mijn kinderen zien! Als meer vrouwen zó reageren, denken sommige mannen wel twee keer na voordat ze zich misdragen.”

  • Steun: “De hamer was enorm bevredigend!”
  • Kritiek: “Dit is zware mishandeling… Geen beste reactie, meid.”

Emma blijft daar echter nuchter onder. Ze vindt dat klanten haar niet anders moeten behandelen omdat ze in bikini werkt: “Waarom zou zoiets normaal moeten zijn vanwege mijn outfit? Het slaat nergens op.” Ze zegt zich niet te schamen en voelt geen reden zich te verantwoorden.

Wat zeggen experts en wat kun je zelf doen?

Dit voorval laat zien dat klantvriendelijkheid soms op de proef wordt gesteld — zéker in de horeca, waar emoties vaak hoog oplopen. De Nederlandse Horeca Bond adviseert: blijf altijd kalm, ook als de klant onredelijk is. Maar: voel je je fysiek bedreigd? Zoek veiligheid, bel de politie en probeer te de-escaleren. Een hamer gepast? Dat blijft betwistbaar, maar zelfverdediging mag altijd binnen de grenzen van de wet.

En nu?

Emma Lee wacht de afloop rustig af en blijft werken bij haar koffietentje. Of de rechter haar een schadevergoeding oplegt? Dat zal de tijd leren.

Tot slot — deze zaak bewijst weer dat horeca-ondernemers soms méér moeten kunnen dan perfecte cappuccino’s maken… respect is geen luxe, maar een basisvoorwaarde — bikini of niet.

Verspreid de liefde